တီထြင္ဖန္တီးမႈသတင္း၊ နည္းပညာသတင္း၊ ေဆာ့ဝဲမ်ား မွ်ေဝျခင္း

Monday, October 5, 2015

၁၀ မိနစ္ၾကာ တစ္ခါ အားသြင္း ထားရံုနဲ႔ ၂၅၈ မိုင္တိတိ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မယ့္ အီလက္ထရစ္ ဘတ္စ္ကား




အီလက္ထရစ္ ကားေတြဟာ ပိုၿပီး Sexy ျဖစ္မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ Tesla ကား ကုမၼဏီ မွာ ၀န္ထမ္းေဟာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ Ryan Popple အတြက္ေတာ့ အီလက္ထရစ္ ဘတ္စ္ ကားေတြဟာ ပိုၿပီး စိတ္၀င္စားဖို႔ ေကာင္းတယ္ ဆိုတာကို သိခဲ့ ပါတယ္။

Ryan က စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ Proterra ဆိုတဲ့ ကုမၼဏီကေန လက္ရွိ စမ္းသပ္မႈ အရ တစ္ခါ အားသြင္း ထားရံုနဲ႔ ၂၅၈ မိုင္တိတိ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မယ့္ အီလက္ထရစ္ ဘတ္စ္ကား တစ္စီးကို ဒီဇိုင္းေရးဆြဲ ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘာကို ရည္ရြယ္ သလဲ ဆိုရင္ ႏိုင္ငံ အတြင္းမွာရွိတဲ့ ရာနဲ႔ခ်ီ အေရ အတြက္ရွိတဲ့ ေထာင္ေပါင္း မ်ားစြာေသာ ဒီဇယ္ စြမ္းအင္သံုး ဘတ္စ္ ကားေတြကို အစားထိုး ဖို႔ ျဖစ္လာမွာပါ။

ထို ဒီဇယ္ ကားေတြဟာ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ တစ္ဂါလံကို ၅ မိုင္ခန္႔သာ သြားႏိုင္ၿပီး သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ပ်က္စီးေစတဲ့ ကာဗြန္ ထုတ္လုပ္မႈ ဟာလည္း အလြန္ျမင့္မားေနပါတယ္။ဒီ အီလက္ထရစ္ ဘတ္စ္ကားဟာ အျခား စပ္ေပါင္းစြမ္းအင္သံုး(Hybird) ဘတ္စ္ေတြထက္ပင္ တစ္သက္လံုးစာ အတြက္ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာေနေစမွာပါ။

ထိုကားရဲ႕ ကိုယ္ထည္ကိုလည္း ကာဗြန္ဖိုက္ဘာကို အသံုးျပဳၿပီး တည္ေဆာက္ထားတဲ့အတြက္ အလြန္ ေပါ့ပါးတဲ့ ကိုယ္ထည္ျဖစ္ေနၿပီး ဘက္ထရီ စနစ္ဟာလည္း ထင္သေလာက္ မႀကီးမားပဲ သတၱဳနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတာေၾကာင့္ လမ္းေပၚမွာ ထင္ထားတာထက္ ၾကာရွည္ခံႏိုင္မွာပါ။ သာမာန္ဘတ္စ္ကားေတြထက္ မသိမသာ ေလး အေလးခ်ိန္ ပိုမို ေပါ့ပါးတာေၾကာင့္လည္း လမ္းေပၚမွာ အရွိန္ယူဖို႔နဲ႔ ေကြ႕ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္မွာပါ။

အရင္တုန္းက ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အီလက္ထရစ္ ဘတ္စ္ကားဟာ ေလဆိပ္နဲ႔ အျခား တိုေတာင္းတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေတြအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ထုတ္လုပ္ထားတာပါ။ အဲဒီကားကေတာ့ မိုင္ ၃၀ ခန္႔ေမာင္းၿပီးရင္ ဘက္ထရီကို အားျပန္သြင္းရပါမယ္။ အခုစမ္းသပ္လိုက္တဲ့ အီလက္ထရစ္ ဘတ္စ္ကား ကိုေတာ့ Tesla က ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အီလက္ထရစ္ကား အတိုင္းပဲ နည္းပညာ ကို အသံုးခ်ထားပါတယ္။

လက္ရွိမွာေတာ့ မိုင္ေပါင္း ၂၅၀ အထိ တစ္ခါအားသြင္းထားရံုနဲ႔ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မယ့္ အီလက္ထရစ္ ကားဟာ ေနာက္တစ္ခါ ထုတ္လုပ္တဲ့အခါ မိုင္ေပါင္း ၃၀၀ ေလာက္အထိ္ သြားႏိုင္ေအာင္ လုပ္သြားမယ္လို႔ Ryan Popple က ဆိုပါတယ္။ ဒီ အီလက္ထရစ္ကားကို မိုင္ေပါင္း ၂၅၀ စာ ျပန္လည္ အားသြင္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေတာ့ အခ်ိန္ ၁၀ မိနစ္ပဲ လိုတယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။

သစ္ထူးလြင္(နည္းပညာ)

Original link - http://technology.thithtoolwin.com/2015/10/blog-post_5.html


No comments: